Skip to main content

Общи условия

1. Въведение

(1) Настоящите “Общи условия” уреждат взаимоотношенията между КроссФингърс ООД, управляващ онлайн магазина www.scarlett.bg от една страна (накратко „търговец“), и потребителите на електронни (интернет) страници и услуги, намиращи се на домейн www.scarlett.bg от друга страна, (накратко „клиент“).

(2) Настоящите “Общи условия” обхващат предимно покупката на стоки в електронния магазин www.scarlett.bg. Отнасят се до закупуване на стоки по интернет и на нашата клиентска телефонна линия.

(3) В случаите при които клиент е извършил поръчка чрез сайта, се приема, че е налице сключен с електронния магазин договор за покупко-продажба от разстояние, при който се прилагат настоящите Общи условия. С извършването на поръчки през сайта, клиентът се съгласява, че информацията във връзка със сключения договор може да бъде изпращана по имейл.

(4) Настоящите Общи условия се прилагат при поръчка от електронния магазин www.scarlett.bg, както и при заявка на стока или услуга от клиент до търговеца, извършена по телефон, електронна поща или социалните мрежи.

(5) Клиентът се съгласява да спазва всички разпоредби на тези Общи условия, когато използва електронния магазин www.scarlett.bg.

(6) Общите условия могат да бъдат променени едностранно от търговеца по всяко време чрез актуализирането им в интернет страницата и при спазване на разпоредбите на Закона за защита на потребителите (ЗЗП).

(7) Актуализираните Общи условия влизат в сила незабавно след публикуването им в електронния магазин www.scarlett.bg спрямо всички бъдещи клиенти, както и спрямо сключени преди изменението договори с клиенти юридически лица.

(8) Измененията на Общите условия не засягат сключени преди актуализирането договори от разстояние с клиенти физически лица.

(9) В случай че търговецът желае да обвърже с изменените Общи условия и клиентите с действащи и неизпълнени или непрекратени към деня на актуализацията на условията договори (поръчки), то търговецът ще уведоми по имейл клиентите в 7-дневен срок от изменението.

(10) В случай че клиентът не е съгласен с измененията в общите условия, последният в 1-месечен срок от уведомяването с писмено уведомление до търговеца може да се откаже от договора, без да посочва причина и без да дължи обезщетение или неустойка, или да продължи да го изпълнява при действащите преди изменението общи условия.

(11) Ако не стори това в указания срок, актуализираните Общи условия влизат в сила и спрямо клиента след изтичане на 1 месец от уведомяването.

(12) Общите условия влизат в сила незабавно спрямо всички клиенти, без да е необходимо уведомяване, в случай че извършените промени на условията са наложени по силата на влязъл в сила нормативен акт.

(13) Актуализираните общи условия са обвързващи за клиентите търговци от деня на актуализацията им или от датата, посочена в уведомлението за изменение.

2. Информация за доставчика

Онлайн магазинът „Scarlett“ (www.scarlett.bg) се управлява от:

  • КроссФингърс ООД
  • ул. „Нишава“ 153
  • 1408 София, България
  • Телефон: +359 895 278 308
  • Имейл: info@scarlett.bg
  • Търговски регистър: 207933883
  • Идентификационен номер по ДДС: BG207933883

3. Сключване на договор

(1) Клиентът заявява желанието си да поръча/закупи стока чрез онлайн магазина „Scarlett“ като направи поръчка по електронен път, като това е възможно с или без регистриран в страницата профил. Няма пречка клиентът да извърши поръчка и по телефон или по електронна поща, като в този случай ще получи електронно съобщение на посочен от него електронен адрес. След потвърждаването на Общите условия, поръчката ще се счита за извършена.

(2) Продуктите, показани в онлайн магазина „Scarlett“ (www.scarlett.bg), не представляват правно обвързващо предложение, а покана за подаване на поръчка. С натискането на бутона „Купи“ клиентът прави обвързващо предложение за покупка на стоките в количката.

(3) Договорът за покупка се сключва, когато клиентът получи потвърждение на поръчката по имейл. Това потвърждение се изпраща автоматично и уведомява клиента, че поръчката е приета.

(4) Продажбата и доставката на продукти се извършва само в рамките на България. Поръчки от други държави не се приемат и доставката извън България е изключена.

(5) Собствеността върху стоките се прехвърля на клиента само след пълното изплащане на цената на покупката.

4. Цени и условия за плащане

(1) Всички цени в онлайн магазина „Scarlett“ (www.scarlett.bg) са с включен данък върху добавената стойност (ДДС) от 20%. Данъкът върху добавената стойност е включен в посочената продажна цена и е изрично посочен при всеки артикул.

(2) В допълнение към посочените цени се начислява фиксирана такса за доставка, която се показва в количката и към цената на всеки артикул.

(3) Плащането може да се извършва чрез следните методи:

  • Кредитна карта (Visa, MasterCard и др.)
  • Предварително плащане по банков път
  • Дебитни карти
  • Apple Pay
  • Google Pay

(4) При поръчки по телефона, социалните мрежи или имейл плащането се извършва предварително по банков път.

(5) Сумата по фактурата се дължи незабавно след сключването на договора.

(6) С потвърждаването на поръчката клиентът дава съгласието си да получи фактурата в електронен вариант. Търговецът ще прикачи електронната фактура в имейла, с който ще уведоми клиента за изпращането на поръчката. Ако клиентът желае да получи фактура и на хартиен носител, трябва да уведоми търговеца, за да може да я изпрати заедно с поръчката.

5. Доставка и транспорт

(1) Доставката се извършва чрез куриерска компания. Транспортните разходи са фиксирани и се показват на клиента както в количката, така и до цената на всеки артикул.

(2) Доставката на стоките се извършва само в рамките на България. Доставката се осъществява в рамките на 1 до 3 работни дни след получаване на плащането. В случай на забавяне клиентът ще бъде уведомен своевременно.

(3) Максималният срок на доставка на стоки в рамките на Република България е 7 (седем) работни дни от датата на потвърждение от продавача по чл. 14, ал. 2, че поръчката ще бъде изпълнена, освен ако не сме уговорили друго.

(4) Търговецът не носи отговорност за забава на доставката, поради независещи от него обстоятелства, като например забавяне от страна на куриера, извършващ доставката, забрана от държавен орган, извънредни или форсмажорни обстоятелства, непреодолима сила по чл. 306 от Търговския закон.

(5) Търговецът има право едностранно да удължи срока за доставка или да откаже доставка на стоки или услуги в случаите, при които плащането не е заверено по сметката на търговеца.

(6) При извършване на доставка на стока, поръчана от Scarlett.bg, клиентът се задължава внимателно да я прегледа лично или чрез трето упълномощено от него лице, приемащо същата. За трето лице се счита всяко лице, което не е извършило поръчката, но приема стоката при доставка на посочения от клиента адрес за доставка.

(7) При констатиране на външни видими дефекти – евентуални повреди, удари и други щети, установени при доставка, клиентът или третото лице следва да не приема стоката, като посочи писмено причината за неприемането или ако я приеме – да подпише протокол за щети в присъствието на куриера, в който протокол се описват констатираните дефекти и незабавно, не по-късно от 72 часа от доставката, да уведоми търговеца за проблема.

(8) При приемане на доставката от клиента или трето лице без забележки, всички и всякакви последващи претенции за външни видими дефекти на получената стока се явяват неоснователни и като такива не следва да бъдат удовлетворени. В случай че стоката е приета и не бъде изготвен и подписан протокол за щети в присъствието на куриера при получаването на стоката и/или клиентът не уведоми незабавно в срок до 72 часа от доставката търговеца на посочения в страницата телефон/имейл/адрес, приема се, че стоката не страда от забележими несъответствия и клиентът губи правото си на привеждане на констатираните външни видими дефекти в съответствие с договора за продажба.

(9) Горепосоченото не отменя правото на клиента да предяви рекламация, ако са налице основания за това и не освобождава търговеца от задължението му да предлага стоки и услуги, съответстващи на договора за продажба и да предоставя на клиентите правата, произтичащи от законовата гаранция.

(10) При отказ да се приеме доставката, без да е налице основателна причина за това, клиентът дължи всички разходи по направената доставка, които включват цена на куриерски услуги и опаковка.

6. Право на отказ

(1) Клиентът има право да се откаже от договора в рамките на 14 дни без да посочва причина. Срокът за отказ е 14 дни, считано от деня, в който клиентът или посочено от него трето лице е получило стоките.

(2) За да упражни правото на отказ, клиентът трябва да информира търговеца чрез еднозначно изявление (напр. по имейл) за своето решение да се откаже от договора. Клиентът може да използва приложения формуляр за отказ, но това не е задължително. Формулярът може да бъде изтеглен от тук.

(3) От правото на отказ са изключени: Продукти, свързани с козметика, които са били отворени или използвани, поради хигиенни съображения.

(4) При връщане стоката трябва да е в оригиналната си опаковка, без следи от употреба или нарушаване на търговския вид.

(5) Клиентът носи преките разходи за връщането на стоките при отказ.

(6) След отказ клиентът ще получи възстановяване на платената сума в рамките на 14 дни след получаването на върнатата стока.

7. Гаранция, право на рекламация и отговорност

(1) Прилагат се законовите разпоредби за гаранция. Гаранционният срок е 2 години от доставката на стоката. През този период продавачът носи отговорност за дефекти, които съществуват в момента на доставката.

(2) Продукти, свързани с козметика, които са били отворени или използвани, са изключени от гаранцията, освен ако дефектът е очевиден и е съществувал по време на доставката (напр. повредена опаковка, изтекъл срок на годност).

(3) Повишената чувствителност или алергична реакция към доставените стоки не може сама по себе си да се счита за дефект на стоката. По подобен начин, недостатъците в подаръци и други безплатни екстри, които търговецът предоставя в допълнение към поръчката, не се считат за дефект. Снимките на продуктите в електронния магазин са само илюстративни и не представляват обвързващо описание на свойствата на продуктите (например опаковката може да се различава поради промяна, направена от производителя).

(4) Отговорност за продуктови щети: Търговецът носи отговорност само в случаи на небрежност от негова страна (например неправилно съхранение или грешно описание на продукта). За щети, причинени от производствени дефекти, отговорност носи производителят съгласно законовите разпоредби за продуктова отговорност. В тези случаи търговецът съдейства на клиента при контакт с производителя.

(5) При предявяване на рекламация клиентът може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното или за отбив от цената.

(6) Предявяването на рекламация не е пречка за предявяване на иск.

(7) Рекламацията се подава устно на посочения от търговеца телефон или писмено чрез, посочения имейл, по поща или подадена до адреса на дружеството. Търговецът представя на сайта си достъп до формуляр за рекламация.

(8) При предявяване на рекламация клиентът посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, адрес, телефон и имейл за контакт.

(9) При подаване на рекламация клиентът задължително следва да приложи и документите, на които се основава претенцията, а именно: i) касова бележка, фактура или друг документ, удостоверяващ плащането; ii) протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното – при наличие на такива; iii) други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

(10) Доставката, ако е използван куриер, е за сметка на търговеца в случай че рекламацията се приеме от търговеца като основателна.

(11) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две години от доставката на стоката, но не по-късно от 14 дни от установяване на несъответствието с договореното.

(12) Срокът спира да тече през времето, необходимо за постигане на споразумение между търговеца и клиента за решаване на спора.

(13) Клиентът не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително. Тежестта на доказване за това дали несъответствието е незначително се носи от търговеца. Клиентът няма право да развали договора, ако търговецът надлежно и в срок е отстранил несъответствието.

(14) Обработката на оплакването, включително отстраняването на дефекта, обикновено не надвишават 30 дни. В противен случай клиентът има право да направи отказ от договора за покупка. Необходимо е клиентът да предостави необходимото съдействие за изпълнение на горепосочения срок.

(15) Търговецът възстановява на клиента заплатената цена за стоките след тяхното получаване. При възстановяването се използва същото платежно средство, използвано от клиента при първоначалната трансакция, освен ако клиентът е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие че това не е свързано с разходи за търговеца.

8. Интелектуална собственост

(1) Правата на интелектуална собственост върху всички материали и ресурси, разположени на уебсайта на търговеца (включително наличните бази данни), са обект на закрила по Закона за авторското право и сродните права, принадлежат на търговеца или на съответно указаното лице, преотстъпило правото на ползване на търговеца, и не могат да бъдат използвани в нарушение на действащото законодателство.

(2) При копиране или възпроизвеждане на информация вън от допустимото, както и при всяко друго нарушение на правата на интелектуална собственост върху ресурсите на търговеца, търговецът има правото да претендира обезщетение и за претърпените преки и косвени вреди в пълен размер.

(3) Освен в случаите, когато е изрично уговорено, клиентът не може да възпроизвежда, променя, заличава, публикува, разпространява и разгласява по друг начин информационните ресурси, публикувани на уебсайта на търговеца.

(4) Клиентът може да използва съдържанието единствено за целите на покупко-продажбата. Използването на съдържанието за други цели, различни от изложените в Общите условия се счита за нарушаване на настоящите Общи условия, както и за нарушаване на интелектуалната собственост, притежание на търговеца.

(5) Клиентите могат да копират, споделят, прехвърлят и/или използват съдържанието само за лични нетърговски цели и единствено в случаите, в които това не противоречи на предвиденото в настоящата глава от този документ и е получено изрично писмено съгласие от страна на търговеца или третите лица, носители на авторски и други права върху интелектуална собственост, които са дали своето съгласие за използване на техни произведения и други обекти на интелектуалната собственост.

(6) Търговецът се задължава да полага дължимата грижа да осигури възможност на клиента за нормален достъп до предоставяните стоки.

(7) Търговецът си запазва правото да преустанови достъпа до предоставените стоки. Търговецът има право, но не и задължение, по своя преценка да изтрива информационни ресурси и материали, публикувани в сайта си.

9. Нюзлетър, мейлинг

(1) Клиентът може да се абонира за нюзлетър/мейлинг на търговеца, като попълни формуляра на уебсайта на търговеца.

(2) Клиентът може да се откаже от абонамента си за нюзлетър/мейлинг по всяко време, като натисне бутона за отписване от нюзлетър.

10. Защита на личните данни

(1) Защитата на личните данни на клиента е приоритет за нас. Всички лични данни се обработват поверително и в съответствие със законовите разпоредби, по-специално Общия регламент за защита на данните (GDPR) и Закона за защита на личните данни в България.

(2) Търговецът събира, съхранява и обработва лични данни само в степента, необходима за изпълнение на договора (напр. доставка на стоки, обработка на плащания). Предаването на данни на трети лица се извършва само когато е необходимо за изпълнението на договора (напр. на куриери или платежни системи).

(3) Клиентът има право по всяко време да получи информация за своите лични данни, да поиска корекция или ограничаване на обработката, както и изтриването на данните, освен ако не е налице законово задължение за съхранение.

(4) Допълнителна информация за защита на личните данни и правата на клиента може да бъде намерена в нашата Декларация за поверителност.

11. Разрешаване на спорове

(1) Търговецът не е задължен да участва в процедури за разрешаване на спорове пред органи за алтернативно разрешаване на потребителски спорове.

(2) Органът за извънсъдебно производство в случай на спор или този, който разглежда жалби на клиенти, е Комисията за защита на потребителите в Република България – https://kzp.bg/. Клиентът може да използва и платформата за решаване на потребителски спорове онлайн, създадена от Европейската комисия, която е достъпна на адрес: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

12. Приложимо право и съдебна компетентност

(1) По всички неуредени от настоящите Общи условия въпроси се прилагат разпоредбите на действащото законодателство на Република България.

13. Спасителна клауза

(1) Страните декларират, че, в случай че някоя/и от клаузите по настоящите Общи условия се окаже/окажат недействителна/и, това няма да влече недействителност на целия договор или на други негови части. Недействителната клауза ще бъде заместена от повелителните норми на закона или установената практика.

14. Органи, регулиращи дейността

(1) Органите, регулиращи дейността на търговеца са Комисия за защита на потребителя /КЗП/, Комисия за защита на личните данни (КЗЛД), Комисия за защита на конкуренцията и Национална агенция за приходите със следните координати:

Комисия за защита на потребителите

  • уебсайт: www.kzp.bg
  • тел. за контакт: 0700 111 22
  • ел. адрес: info@kzp.bg
  • адрес: гр. София, пл. Славейков, №4А, ет. 3, 4 и 6
  • Обажданията към телефон 0700 111 22 се таксуват на цената на един градски разговор, съгласно тарифния план на подателя.

Комисия за защита на личните данни

  • уебсайт: www.cpdp.bg
  • тел. за контакт: 02/91-53-518
  • ел. адрес: kzld@cpdp.bg
  • адрес: гр. София, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2

Национална агенция за приходите

  • уебсайт: www.nap.bg
  • тел. за контакт: 02/9859 3821; 02/9179124
  • ел. адрес: nap@nra.bg
  • адрес: гр. София, бул “Цар Борис III” № 215 (офис “Витоша” или гр. София, ул. “Аксаков” № 21 (Централно управление)

Комисия за защита на конкуренцията

  • уебсайт: www.cpc.bg
  • тел. за контакт: 02/9356 113
  • ел. адрес: cpcadmin@cpc.bg
  • адрес: гр. София, бул. “Витоша” № 18

Дата на актуализация на Общите условия: 01.11.2024.

0
    0
    Кошница
    Празна количкаКъм магазина